Update van de afgelopen weken - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Angelique Loon - WaarBenJij.nu Update van de afgelopen weken - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Angelique Loon - WaarBenJij.nu

Update van de afgelopen weken

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

07 Mei 2016 | Australië, Brisbane

Oh nee! Veels te lang geleden alweer dat ik wat op mijn blog geschreven heb. Door alle drukte vergeet ik het elke week weer om mijn blog up te daten (foei Angelique!).
Het is alweer een paar weken geleden dat ik vakantie had, maar wat was mijn vakantie leuk! Het begon met een nachtje naar de Gold Coast met 5 leuke mensen, uit onder andere Brazilië, Duitsland en Mexico. Toen we aankwamen was het helaas wat regenachtig, maar de volgende dag was het heerlijk zonnig en hebben we vrijwel de hele dag lekker op t strand gelegen (en gruwelijk verbrand ...).
Thuis van de Gold Coast, mijn tas nog niet uitgepakt, was het alweer tijd voor mijn 3-daagse trip naar Fraser Island! Wauw... wat was dit prachtig. Met een grote bus hebben we 3 dagen het eiland verkent, Fraser is het grootste zandeiland ter wereld en heeft geen wegen, je rijd gewoon met je 4wheeldrive over het strand, heel gaaf was dit! Heel veel mooie plekjes gezien, Champagne pools (geen echte champagne helaas), Mahone shipwreck, Eli Creek, 75-mile beach, lake Birrabeen,rainforest, Indian head beklommen; vanaf deze rots zagen we verschillende haaien en vissen in de oceaan zwemmen. Uiteindelijk was het echt een prachtige trip en waren met een hele gezellige groep wat het tot een onvergetelijke ervaring maakte.

Na mijn weekje vakantie heb ik een week gewerkt op de 'vacation care' van stage, lekker de hele week in de zandbak gespeeld met de kids, voelde me voor even weer jong!

Twee weken terug heb ik dan éindelijk mijn eerste kangaroos en koalas gezien! Met een hele groep hebben we Lone Pine Koala Sanctuary bezocht, waar we alle dieren waar Australië om bekend staat hebben bewonderd. Zo was er een kangaroo tuin, waar de kangaroos leven en waar wij ze konden aaien, voeren en selfies maken ;) Nooit gedacht dat kangaroos zo zacht waren, wou ze bijna mee naar huis nemen, zó schattig!

27 april was het Koningsdag, en dat hebben we zeker gevierd hier in Brisbane! Een bar in de stad organiseerde Kingsnight voor alle Dutchies in town :) Superleuke avond gehad samen met Noora en Anabelle (Stagiairs van mijn stage, uit Finland en Duitsland). Leuk om ook weer eens heerlijk Nederlands te praten tijdens het uitgaan, niet gecacht dat ik dat zou missen ;).

Vorig weekend zijn Noora en ik afgereisd naar de Sunshine Coast, waar tante Els woont, met het idee hier het weekend door te brengen. Helaas hebben we voor het eerst sinds ik hier ben het hele weekend regen gehad, de hele dag door goot het met bakken uit de lucht. Niet wat we ons hadden voorgesteld in de Sunshine Coast maar hebben er ondanks een leuk weekend van gemaakt :). Laatste keer dat ik bij tante Els op bezoek ben geweest, want volgende week vertrekt ze naar Nederland voor 2 maanden vakantie :).

Nog 2 maanden wachten trouwens, en dan komen ons pap en mam op bezoek! Het idee hadden ze al langer om te komen, maar vorige week hebben ze hun vliegtickets geboekt! Het idee is om naar het noorden af te reizen, onder andere Cairns en the great barrier rief. Kan niet wachten :)

Tot snel weer!

Angelique

  • 07 Mei 2016 - 22:20

    Jolande Vd Wiel:

    Leuk verslag weer Agelique. Fijn dat je zo geniet. Hopenijk herinneringen voor het leven. Ik hoorde van jullie mam dat de stage ook goed gaat. Fijn!

  • 09 Mei 2016 - 13:29

    Gerd Konings:

    Hey Angelique , leuk om te lezen dat het je daar zo goed gaat geniet er nog maar van !!! Alhoewel wij je toch een beetje missen hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angelique

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 2664

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 14 Juli 2016

Australië

Landen bezocht: