De eerste week 'down under' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Angelique Loon - WaarBenJij.nu De eerste week 'down under' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Angelique Loon - WaarBenJij.nu

De eerste week 'down under'

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

18 Februari 2016 | Australië, Brisbane

Het is al weer een week geleden dat ik op het vliegtuig stapte op weg naar Australië! Wat vliegt de tijd nu al...
De vluchten zijn allemaal erg goed gegaan, maar na 30 uur reizen ben je echt wel gesloopt kan ik je vertellen. Gelukkig is het openbaar vervoer in Brisbane erg duidelijk, waardoor ik mijn appartement snel had gevonden. Het appartement deel ik met 3 meiden, 1 Braziliaanse en 2 Australische. Erg gezellig, en ze namen mij zaterdag meteen mee naar de stad voor wat boodschappen en om kennis te maken met de stad. Overal palmbomen langs de weg, mooie oude gebouwen en een prachtige rivier die dwars door de stad loopt, ik ben meteen gek op Brisbane.
Zondag was vooral een dag om bij te komen, omgeving een beetje te verkennen en me voor te bereiden op mijn eerste stagedag. Die eerste stagedag was superleuk! Nadat ik 's ochtends de aansluiting van de bus op de trein had gemist, was ik genoodzaakt de laatste 2,5e kilometer te lopen, dit was totaal geen straf! Mijn stage is een buitenwijk van Brisbane en ligt aan het water en de route van het treinstation naar mijn stage was prachtig, een mooie route langs het water.
Tot nu toe gaat het erg goed op stage, ik heb er nu 4 dagen opzitten. De eerste week is vooral bedoeld om de school, de leerlingen en de collega's te leren kennen. Er zitten heel veel verschillende kinderen op school, van zwaar lichamelijk gehandicapte kinderen die veel zorg nodig hebben tot kinderen met ernstige gedragsproblemen of psychische problemen. Een hele uitdaging om met deze kinderen te gaan werken, maar ik heb er heel veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angelique

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 2668

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 14 Juli 2016

Australië

Landen bezocht: