Vakantie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Angelique Loon - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Angelique Loon - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

26 Maart 2016 | Australië, Brisbane

Alweer een paar weken geleden dat ik iets op mijn blog geschreven heb.
De afgelopen weken waren vooral druk met stage. Op stage gaat het allemaal nog heel erg goed, heb het super naar mijn zin en de kinderen zijn allemaal zo blij en lief!
Afgelopen week hadden we op school ‘Harmony Day’. Dit is een Australische feestdag waar stilgestaan wordt bij het samenzijn van elkaar, vieren dat iedereen gelijk is, verschillende culturen komen samen en we hebben respect voor iedereen.
Op school deed elke klas die dag een optreden in het thema van een gekozen land. Zo hadden we onder andere een drakendans uit China, toneel uit Peru en muziek uit Zimbabwe. Zelf heb ik een kleine presentatie gedaan over Nederland en samen met de kinderen ‘tulpen uit Amsterdam’ gezongen (in het Nederlands én Engels).
Sinds gisteren heb ik 2 weken Easter Holiday. Laatste dag van ‘term 1’ kwam de paashaas de boel op stelten zetten en heb ik van de kinderen ‘thankyou cards’ gekregen als bedankje voor de hulp in term 1 (super lief!).
Vandaag (Zaterdag) heb ik de middag met Tante els en Suzan doorgebracht, oudtante en achternicht die in Australië wonen, gezellig met de ferry over de Brisbane river en na een korte stadswandeling lekker op het terras. Gezellige middag en leuk om familie te zien hier aan de andere kant van de wereld. Goed begin van mijn vakantie.
Zondag ga ik met 5 meiden richting de Gold Coast, dé kustlijn van Queensland. We brengen daar een nachtje door in Surfers Paradise, om maandagmiddag weer terug te keren naar Brisbane.
Dinsdag ga ik voor 3 dagen naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld met prachtige stranden, meren en natuur (staat op Unesco werelderfgoedlijst). Heel benieuwd naar dit eiland, mijn verhalen en foto’s zullen dan ook snel volgen!


Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angelique

Actief sinds 28 Dec. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 2666

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 14 Juli 2016

Australië

Landen bezocht: